Všeobecné obchodní podmínky
Platné od 28. 5. 2024
Obecná ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky vymezují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího vyplývající z kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím e-shopu Obchůdek u Mari provozovaném na internetové adrese www.obchudekumari.cz (dále jen "e-shop") nebo v prodejně Obchůdek u Mari.
Prodávajícím je Obchůdek u Mari se sídlem Korouhev 319, 569 93 Korouhev; IČO: 88049655, zapsaná v živnostenském rejstříku.
Web: www.obchudekumari.cz
E-mail: garabikova@email.cz
Kupujícím je spotřebitel, který nakupuje zboží prostřednictvím e-shopu www.obchudekumari.cz nebo v prodejně Obchůdek u Mari. Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem (tedy s prodávajícím) nebo s ním jinak jedná.
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP") se vztahují jen na případy, kdy je kupující spotřebitelem a nakupuje zboží prodávajícího na e-shopu www.obchudekumari.cz či v kamenné prodejně Obchůdek u Mari (dále jen "prodejna"). Pokud se některá ustanovení těchto VOP nevztahují na nákup spotřebitele v prodejně nebo se v takovém případě použijí odlišně, bude na to kupující (spotřebitel) výslovně upozorněn v rámci těchto VOP. E-shop www.obchudekumari.cz neumožňuje příjem objednávek od subjektů, které nejsou spotřebitelem.
Kupní smlouva
Při objednání zboží postupuje kupující následovně:
a) Výběr zboží
Zboží včetně jeho specifikace a vlastností je zobrazeno na webových stránkách e-shopu www.obchudekumari.cz. U každého zboží je uvedena i kupní cena zboží, včetně DPH, dalších daní a poplatků (tato cena je uvedena bez nákladů na dodání zboží), orientační doba dodání zboží, informace o případném omezení týkající se dodání zboží, zda je zboží skladem či nikoli, informace o způsobech platby za dané zboží a další související informace. Kupující vybere počet kusů daného zboží a vloží jej do nákupního košíku.
b) Vyplnění objednávky
Shrnutí (přehled) zboží, které kupující zamýšlí koupit, je dostupné po kliknutí na košík. Kliknutím na košík se zobrazí jednotlivé položky zboží, jejich kupní cena a počet objednaných kusů. Po překontrolování stavu košíku kupující dále klikne na tlačítko "K pokladně", na jehož základě dojde k otevření objednávkového formuláře, Kupující má možnost rovněž pokračovat v nákupu, a to kliknutím na tlačítko "Pokračovat v nákupu". Po kliknutí na tlačítko "K pokladně" se může kupující buď přihlásit, pokud je již registrovaným uživatelem, nebo vyplnit své kontaktní a doručovací údaje. Veškeré údaje, které je nezbytné vyplnit, jsou označeny hvězdičkou. V rámci daného kroku má kupující možnost zaregistrovat se jako nový uživatel e-shopu. Po vyplnění všech požadovaných údajů kupující klikne na tlačítko "Potvrdit a pokračovat". Následně kupující vybere dodací adresu (pokud jich uvedl více) a způsob platby. Dodání zboží je uskutečňováno výlučně prostřednictvím přepravních společností.
Kupující má možnost kdykoli se vracet zpět v rámci objednávacího formuláře a měnit vyplněné údaje či zboží vložené do košíku, a to kliknutím na příslušná políčka v liště odkazující na jednotlivé kroky objednávky. V případě, že kupující nevyplní některý z povinných údajů, nebude kupujícímu umožněno pokračovat v objednávce, bude upozorněn na nevyplněné povinné údaje a vyzván k jejích vyplnění. Takto je kupující upozorněn i v případě chybného vyplnění povinných údajů.
c) Dokončení objednávky
V posledním kroku objednávky je kupující vyzván ke kontrole údajů, uvedených kupujícím v rámci objednávky, zvoleného způsobu platby a přehledu objednaného zboží.
Následně kupující zaškrtne souhlas s VOP. Zaškrtnutím políčka u odkazu na VOP v objednávkovém formuláři kupující přijímá veškerá ustanovení těchto VOP ve znění platném v den odeslání objednávky včetně kupní ceny objednaného zboží a nákladů na dodání zboží uvedené v objednávce, nebylo-li v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak. Současně zaškrtnutím tohoto políčka souhlasí kupující s podmínkami zpracování osobních údajů dle dokumentu Ochrana osobních údajů.
Řádně vyplněnou objednávku následně kupující potvrdí, a to kliknutím na tlačítko "Kupte nyní". Tímto dojde k odeslání závazné objednávky kupujícím prodávajícímu, tedy kupující již nemá možnost objednávku či údaje v ní uvedené měnit a dále že na základě objednávky, po jejím přijetí ze strany prodávajícího, bude kupující zavázán k platbě.
d) Po odeslání objednávky
Bez zbytečného odkladu po odeslání objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o tom, že prodávající objednávku obdržel a že souhlasí s dodáním objednaného zboží, popř. s dodáním jen části zboží. Zboží, jehož objednání a dodání prodávající akceptuje, bude uvedeno ve shrnutí uvedeném v zaslaném potvrzení. Potvrzení zašle prodávající na e-mailovou adresu kupujícího, kterou v objednávce uvedl.
e) Uzavření kupní smlouvy
Kupní smlouva je uzavřena v okamžiku, kdy prodávající doručí kupujícímu na jeho e-mailovou adresu potvrzení o přijetí objednávky, a to ohledně zboží uvedeného v daném potvrzení. Prodávající není povinen objednávku kupujícího přijmout a může ji odmítnout jako celek nebo její část. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho bankovní účet a k uzavření kupní smlouvy nedojde, popř. dojde k uzavření kupní smlouvy pouze k části objednaného zboží.
Povinnost prodávajícího poskytnout kupujícímu potvrzení o uzavřené smlouvě na trvalém nosiči v přiměřené lhůtě po uzavření smlouvy, nejpozději v okamžiku dodání zboží, splní prodávající tím, že doručí kupujícímu na jeho e-mailovou adresu výše uvedené potvrzení.
Současně s potvrzením zašle prodávající na email kupujícího též VOP a Reklamační řád v PDF formátu.
Kupní smlouvu, resp. její obsah, tvoří potvrzení o přijetí objednávky, VOP a Reklamační řád. Smlouva je uchovávána prodávajícím pouze elektronicky. Tím, že kupující obdržel výše uvedené dokumenty v PDF formátu na svůj email, neposkytuje prodávající žádný další přístup ke kupní smlouvě.
Kupující si sám hradí náklady, které mu vzniknou při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy prostřednictvím e-shopu (náklady na internetové připojení), přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
Kupní smlouva včetně těchto VOP a Reklamačního řádu je vyhotovena v českém jazyce a kupní smlouvu lze uzavřít jen v českém jazyce.
Veškerá prezentace zboží v e-shopu je pouze informativního charakteru, není návrhem na uzavření smlouvy a prodávající není povinen uzavřít s kupujícím kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
Nákup zboží v prodejně
Kupní smlouva je v prodejně uzavřena okamžikem zaplacení kupní ceny za zboží na pokladně. Do té doby může kupující vrátit zboží na původní místo. Vznikne-li na zboží škoda před zaplacením kupní ceny, nahradí se podle obecných právních předpisů.
Dodací podmínky
Zboží je dodáváno buď prostřednictvím přepravních společností uvedených v těchto VOP nebo si může kupující zboží vyzvednout v kamenné prodejně Obchůdek u Mari. Vyzvednutí zboží v kamenné prodejně je zdarma, za doručení zboží přepravními společnostmi je účtován poplatek uvedený níže.
Zboží je dodáváno prostřednictvím společnosti Česká pošta - balík do ruky s poplatkem 129 Kč nebo do balíkovny za 69 Kč. Dodávka se provádí v rámci České republiky. Náklady na dodání objednaného zboží v e-shopu je kupující povinen uhradit současně s úhradou kupní ceny zboží.
Prodávající nebude kupujícímu účtovat cenu za dodání zboží, pokud celková hodnota objednávaného zboží činí alespoň 2 000 Kč nebo v případě akčních nabídek "doprava zdarma", přičemž tyto akční nabídky budou zveřejněny buď na e-shopu nebo u konkrétního zboží.
Ve výjimečných případech bude za dodání zboží účtován vyšší poplatek, s jehož výší bude kupující seznámen před odesláním objednávky. Pokud by z technických nebo logistických důvodů zaslání objednaného zboží probíhalo v několika etapách, bude cena za dodání účtována jen jednou.
Zboží bude dodáno kupujícímu v termínech v závislosti na stav skladových zásob, velikost zboží a způsob platby zvolené kupujícím. Termín dodání je uveden vždy u konkrétního zboží, popř. je termín dodání konkretizován před odesláním objednávky v rámci objednávkového formuláře. V případě, že nebude uveden termín dodání, bude zboží dodáno kupujícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy. Pokud se vyskytnout mimořádné okolnosti (vyšší moc), které mohou zapříčinit prodloužení doby dodání zboží, bude o těchto okolnostech kupující neprodleně informován. V případě, že kupující nepřevezme zboží v ujednaném čase, náleží prodávajícímu odměna za uskladnění v obvyklé výši, pokud nebude sjednáno jinak. Převzetím zboží kupujícím od přepravce nabývá kupující vlastnické právo ke zboží.
Kupující je povinen při dodání zboží zboží prohlédnout, zda na něm nejsou viditelné vady či jiné poškození zboží nebo jeho obalu (zásilky) a v případě poškození zásilky (tedy zboží či obalu) je kupující povinen zásilku nepřevzít. Dále je kupující povinen bez zbytečného odkladu po převzetí zboží zboží prohlédnout a přesvědčit se o jeho vlastnostech, množství a stavu.
Nákup zboží v prodejně
Zboží zakoupené kupujícím v prodejně bude kupujícímu neprodleně po zaplacení kupní ceny odevzdáno. Jiný způsob doručení nelze sjednat.
Kupní cena a platební podmínky
Ceny zboží v rámci e-shopu jsou uvedeny jako ceny konečné (tj. včetně všech případných daní a poplatků). K uvedeným cenám budou dále připočteny poplatky za dodání zboží dle předchozího článku. Ceny zboží uvedené v prodejně jsou uvedeny jako ceny konečné (tj. včetně všech případných daní a poplatků).
Způsob úhrady kupní ceny bude sjednán v kupní smlouvě, a to v návaznosti na volbu kupujícího učiněnou v jeho objednávce. Kupující má možnost volby z těchto variant:
Bankovním převodem před dodáním zboží
Při platbě bankovním převodem předem je zboží odesláno po připsání peněz na účet prodávajícího. Číslo účtu sdělí prodávající kupujícímu e-mailem po odeslání objednávky kupujícím.
V hotovosti při osobním odběru
V hotovosti lze platit při osobním odběru v prodejně. Při objednání zboží, které bude kupujícím vyzvednuto v prodejně prodávajícího, lze využít pouze tento způsob platby, tedy platbu v hotovosti.
Nákup zboží v prodejně
Kupní cenu zboží zakoupeného v prodejně lze zaplatit pouze v hotovosti. Jiné způsoby platby nelze využít.
Právo na odstoupení od kupní smlouvy bez uvedení důvodu
Prodávající umožňuje odstoupit od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím e-shopu či v prodejně Obchůdek u Mari, a to bez udání důvodu ve lhůtě do 30 dnů ode dne převzetí zboží.
Kupující může odstoupit od smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením vůči prodávajícímu. To znamená, že kupující může odstoupení od smlouvy oznámit buď prostřednictvím telefonu na čísle 607 200 299, e-mailem: garabikova@email.cz nebo zasláním doporučeného dopisu na sídlo prodávajícího. V případě odstoupení od smlouvy prostřednictvím vzorového formuláře uvedeného na internetové adrese www.obchudekumari.cz, potvrdí prodávající emailem bez zbytečného odkladu přijetí odstoupení od smlouvy.
Odstoupením od smlouvy kupní smlouva zaniká. Současně s ní zanikají i závazky ze všech smluv vedlejších, jejichž předmětem je plnění související s předmětem kupní smlouvy, od níž kupující odstoupil.
Lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy začíná běžet ode dne, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezme objednané zboží, nebo:
a) poslední kus zboží, pokud kupující objednal více zboží, které je dodáváno samostatně;
b) poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího se z několika položek nebo částí;
c) první dodávku zboží, pokud je ujednáno pravidelné poskytování zboží;
nebo okamžikem převzetí zboží kupujícím v případě zakoupení zboží v prodejně.
Kupující může odstoupit od kupní smlouvy i před tím, než začne běžet lhůta pro odstoupení od smlouvy. Lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy se považuje za dodrženou, pokud oznámení o odstoupení od smlouvy bylo odesláno prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty.
Vrácení zboží
Po odstoupení od smlouvy je kupující povinen vrátit prodávajícímu zboží, které je předmětem dané smlouvy, bez zbytečného dokladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne odstoupení. Uvedené ustanovení neplatí, pokud prodávající navrhl, že si zboží vyzvedne sám nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.
Zboží může kupující vrátit buď v kamenné prodejně nebo prostřednictvím doručit na adresu sídla prodávajícího. Doporučuje se pojištění přepravy zboží. Prodávající nepřebírá zásilky na dobírku.
Náklady spojené s vrácením zboží při odstoupení od smlouvy nese v plném rozsahu kupující.
Prodávající není povinen vrátit kupujícímu peněžité prostředky za vrácené zboží a náklady na doručení zboží, dokud neobdrží vrácené zboží nebo dokud mu kupující neprokáže, že zboží odeslal zpět.
Vracené zboží musí být čisté, opotřebované pouze v rozsahu odpovídajícím zjištění (vyzkoušení) hlavních vlastností zakoupeného zboží, kompletní a pokud možno v původním obalu (obal však není povinné vracet). Prodávající je oprávněn znečištěné nebo nekompletní zboží odmítnout, případně ponížit hodnotu vraceného zboží.
VRÁCENÍ V OBCHODĚ
Zboží je možné vrátit v obchodě Obchůdek u Mari. Při vrácení zboží bez udání důvodu musí kupující předložit doklad o koupi (fakturu) nebo jinak prokázat zakoupení zboží u prodávajícího.
DOPRAVCE
V případě, že kupující využije pro vrácení zboží přepravní společnost, vrácení zboží v tomto případě zpoplatněno dle aktuálního ceníku zvoleného přepravce.
Vrácení peněžitých prostředků
Do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy vrátí prodávající kupujícímu peněžité prostředky ve výši hodnoty zboží, nevrací náklady na dopravu a dodání zboží, poštovné a jiné náklady a případné poplatky, které prodávající od kupujícího přijal. Peněžité prostředky vrátí stejným způsobem, jakým byly zaplaceny kupujícím. Jiný způsob vrácení peněžitých prostředků musí být výslovně dohodnut mezi smluvními stranami a nesmí takto vzniknout jiné náklady kupujícímu. Uvedená lhůta se neuplatní v případech, kdy prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne sám nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Při vrácení zboží je kupující povinen předložit doklad o koupi.
Nemožnost odstoupení od smlouvy a náhrada škody
Kupující má právo rozbalit a vyzkoušet zboží po převzetí zboží ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy obdobným způsobem, jaký je obvyklý při nákupu v klasické kamenné prodejně, a to v rozsahu potřebném k zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží. Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, ke kterému došlo v důsledku takového zacházení se zbožím, které překračuje rámec zacházení potřebného k zajištění vlastností a funkčnosti zboží. V takovém případě je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu škody ve výši snížení hodnoty zboží, který se promítne do výše vrácené peněžité částky, tedy bude jednostranně započten oproti nároku kupujícího na vrácení peněžité částky při odstoupení od smlouvy.
Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit v případě (i) potravin (tedy zboží podléhajícího rychlé zkáze nebo zboží s krátkou dobou spotřeby); (ii) zboží a kosmetiky dodávané v zapečetěných obalech, které nelze v důvodu ochrany zdraví či hygienických důvodů vrátit po porušení tohoto obalu; (iii) audio a video nahrávek nebo počítačových programů v zapečetěném obalu, pokud jej kupující porušil; (iv) dárkových poukazů, novin, periodik a časopisů (s výjimkou předplatného); (v) poskytnutí služby neodkladné opravy nebo údržby; (vi) poskytnutí digitálního obsahu, který nebyl dodán na hmotném nosiči, pokud již bylo započato s plněním na základě výslovného souhlasu kupujícího; a (vii) dalšího zboží uvedeného v § 1837 občanského zákoníku.
Odstoupení od smlouvy na poskytování služeb
V případě, že kupující odstoupí od smlouvy, jejímž předmětem bylo poskytování služeb, a prodávající již začal na výslovnou žádost kupujícího s poskytováním plnění před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, je kupující povinen uhradit prodávajícímu poměrnou část sjednané ceny za již poskytnuté služby. V případě, že došlo k úplnému poskytnutí služby, nemá kupující právo odstoupit od smlouvy. Na to bude kupující vždy výslovně upozorněn.
Odstoupení od smlouvy z dalších důvodů
Pakliže prodávající nemůže splnit své povinnosti, které pro něj vyplývají z kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob nebo náhlé nedostupnosti zboží, nebo pokud výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží dohodnutého v kupní smlouvě náhle přerušil výrobu nebo provedl natolik závažné změny, že to znemožnilo splnění povinností prodávajícího vyplývajících z kupní smlouvy, nebo z důvodů vyšší moci, nebo pokud ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze od prodávajícího oprávněně požadovat, prodávající není s to dodat zboží kupujícímu ve lhůtě určené těmito VOP, případně za cenu, která je uvedena v objednávce, je prodávající povinen neprodleně informovat o této skutečnosti kupujícího a zároveň je povinen nabídnout kupujícímu náhradní plnění nebo možnost odstoupení kupujícího od kupní smlouvy (možnost stornovat objednávku). V případě, že kupující odstoupí od kupní smlouvy z důvodů uvedených v tomto bodě VOP, prodávající je povinen vrátit kupujícímu veškeré peněžité prostředky, které od něho přijal v souvislosti s danou kupní smlouvou, a to ve lhůtě 14 dní od doručení oznámení kupujícího o odstoupení od smlouvy.
Odpovědnost za vady, reklamace, záruka
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele). Níže uvedená ustanovení se uplatní na vady zboží zakoupené kupujícím jak prostřednictvím e-shopu, tak v prodejně. Na žádost kupujícího zaslanou na emailovou adresu : garabikova@email.cz poskytne prodávající písemné potvrzení o povinnostech z vadného plnění v rozsahu požadavků dle občanského zákoníku.
Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady. Převzetím zboží dochází k přechodu nebezpečí na kupujícího. Prodávající odpovídá kupujícímu především za to, že v době převzetí zboží příslušné zboží:
• odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakosti, funkčnosti, kompatibilitě a interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
• odpovídá obvyklým vlastnostem, které může kupující rozumně očekávat, a to ve vztahu k množství, jakosti, živostnosti, funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a jiným vlastnostem;
• je vhodné k účelu, pro který ho kupující koupil a s nímž prodávající souhlasil, a rovněž i k účelu, k němuž se dané zboží obvykle používá;
• je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci, a dále též s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat;
• odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytnul před uzavřením smlouvy.
Za vadu zboží se považuje i skutečnost, pokud bylo dodáno jiné zboží. Za vadu zboží se nepovažuje opotřebení zboží způsobené běžným užíváním. Nadměrné nebo dlouhodobé opotřebení výrobku (např. u prádla nebo obuvi) tedy nemůže být reklamováno jako vada zboží (viz ust. § 2167 občanského zákoníku).
Pokud prodávající kupujícího výslovně před uzavřením kupní smlouvy upozornil na to, že zboží určité vlastnosti nemá či se některé vlastnosti liší od vlastností obvyklých, nezpůsobuje taková odlišnost vadu zboží, pokud kupující výslovně souhlasil s těmito odlišnými vlastnostmi zboží.
Nemá-li zboží výše uvedené vlastnosti, může kupující požadovat za podmínek stanovených občanským zákoníkem a Reklamačním řádem společnosti zveřejněného na webových stránkách e-shopu následující:
i. Odstranění vady
Dle volby kupujícího buď dodáním nové věci, nebo opravou věci. Zvolený způsob může být prodávajícím odmítnut či upraven, jestliže je zvolený postup nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný.
Při výměně původního zboží za nové vrátí kupující prodávajícímu na jeho náklady původně dodané zboží.
ii. Dodání objednaného zboží
V případě, že vada spočívá v dodání jiného zboží. Při dodání správného zboží vrátí kupující prodávajícímu na jeho náklady původně dodané zboží.
iii. Přiměřená sleva nebo odstoupení od smlouvy
Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy v případě, že prodávající odmítne vadu odstranit nebo ji neodstraní v souladu s požadavky Reklamačního řádu společnosti a občanského zákoníku; vada se projevila opakovaně; vada představuje podstatné porušení smlouvy; nebo je zřejmé, že prodávající neodstraní vadu v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího. Za nepřiměřenou dobu či značné obtíže kupujícího se nepovažuje doba reklamace nebo povinnost součinnosti kupujícího uvedená v Reklamačním řádu společnosti. Kupující není oprávněn odstoupit od smlouvy, jestliže je vada nevýznamná. Kupující nemůže dále odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůže vrátit zboží ve stavu, v jakém ho obdržel. To neplatí, pokud došlo ke změně stavu zboží v důsledku jeho prohlídky za účelem zjištění vady zboží; použil-li kupující zboží ještě před objevením vady; nemožnost vrácení zboží v původním stavu nebyla způsobena kupujícím; nebo prodal-li kupující zboží nebo ho spotřeboval nebo pozměnil při obvyklém použití ještě před objevením vady (pokud ke změně stavu došlo jen v části zboží, vrátí kupující prodávajícímu jen část zboží a za zbylou část poskytne prodávajícímu náhradu do výše, v níže měl kupující z použití zboží prospěch).
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud kupující před uzavřením smlouvy či při převzetí zboží o vadě zboží věděl či musel vědět s vynaložením obvyklé pozornosti, nebo pokud vadu kupující sám způsobil. Prodávající neodpovídá za vady zboží v případě, že kupující převzal zásilku, která byla zjevně poškozená. Kupující je povinen prohlédnout zboží co nejdříve po jeho převzetí a přesvědčit se o jeho vlastnostech, množství a stavu.
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u dodaného zboží, v době 2 let od převzetí zboží. Projeví-li se vada v průběhu 1 roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to vylučuje povaha zboží nebo vady.
Kupující by měl oznámit prodávajícímu vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit. Uvedené doby neběží po dobu, po kterou kupující nemůže zboží užívat, jestliže vytknul vadu oprávněn. Prodávající poskytuje na zboží záruku za jakost v rozsahu uvedeném v dokumentech přiložených ke konkrétnímu zboží. Jiná záruka za jakost není ze strany prodávajícího poskytována. Záruka za jakost se nevztahuje na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním. Životnost výrobku se nemusí krýt s pojmem záruční doba. O záruce a jejím obsahu a podmínkách uplatnění bude kupující informován nejpozději při převzetí zboží v textové podobě. Kupující nemá právo ze záruky, pokud vada vznikla po převzetí zboží a byla způsobena vnější událostí. Vadu krytou zárukou za jakost musí kupující vytknout ve lhůtě dle záruční doby.
Způsob vyřízení reklamace
Způsob a lhůty pro vyřízení reklamace jsou upraveny v Reklamačním řádu společnosti. Kupující je povinen poskytnout potřebnou součinnost k řešení reklamace. Zejména doložením potvrzení o nákupu, uvedením svého jména, příjmení, kontaktních údajů (e-mail nebo telefonní číslo, adresa), data reklamace, obsahu (zdůvodnění) reklamace, požadovaného způsobu vyřízení reklamace.
Prodávající je oprávněn odmítnout převzít k reklamaci zboží, které nebude splňovat zásady obecné hygieny (zákon č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví).
Při uplatnění reklamace vydá prodávající kupujícímu písemné potvrzení o přijetí reklamace, v němž uvede datum uplatnění reklamace, obsah reklamace, způsob vyřízení požadovaný kupujícím a kontaktní údaje kupujícího.
Lhůta pro vyřízení reklamace
Reklamace, včetně odstranění vady, musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace kupujícím, pokud nebude s kupujícím dohodnuta delší lhůta. Po marném uplynutí této lhůty může kupující od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Prodávající vydá po vyřízení reklamace potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Po vyřízení reklamace bude kupující vyzván k vyzvednutí zboží na náklady kupujícího. V případě, že si kupující nepřevezme zboží v přiměřené době po vyrozumění o možnosti vyzvednout si opravené zboží, může být kupujícímu účtovaná částka v obvyklé výši za uskladnění zboží na provozovně.
Ochrana osobních údajů
Prodávající zpracovává osobní údaje kupujících v souladu s požadavky nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, a dále též zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.
Podrobnější informace o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v dokumentu Ochrana osobních údajů
Mimosoudní vyřizování spotřebitelských sporů
Kupující má v případě sporu právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu prostřednictvím některého subjektů mimosoudního řešení spotřebitelských sporů uvedeného v seznamu vedeného Ministerstvem průmyslu a obchodu. V případě, že dojde mezi prodávajícím a kupujícím ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může kupující podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je např. Česká obchodní inspekce, adresa: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, se sídlem Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz.
Má-li kupující za to, že došlo k porušení jeho zákonných práv, jakožto spotřebitele, ze strany prodávajícího, má právo se obrátit se svou stížností na Českou obchodní inspekci, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, (www.coi.cz), případně na obecní živnostenský úřad ve věcech v působnosti dle zákona č. 455/1991 Sb., živnostenského zákona, nebo na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci, se sídlem Květná 15, 603 00 Brno, IČO: 75014149, (https://www.szpi.gov. cz), ve věcech v působnosti zejména zákona č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích, zákona č. 146/2002 Sb., o státní zemědělské a potravinářské inspekci.
Při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím ze smlouvy je možné využít též online platformu nacházející se na internetové adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
Kupující má rovněž možnost podat stížnost prodávajícímu, a to zasláním emailové zprávy na adresu: garabikova@email.cz.
Ostatní ustanovení
Tyto VOP nabývají účinnosti dne 28. 5. 2024.
Tyto VOP se uplatní na všechny kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím ode dne 28. 5. 2024.